Tarix

O'zbekiston hukumati va Yaponiya xalqaro iqtisodiy hamkorlik jamg'armasi o'rtasida imzolangan kredit bitimini amalga oshirish doirasida qurilgan "Toshkent yo'lovchi vagonlarini qurish va ta'mirlash zavodi" ochiq aksiyadorlik jamiyati (bugungi kunda"TVSRZ" AJ) "O'zbekiston temir yo'llari" Davlat-aksiyadorlik temir yo'l kompaniyasining birinchi yirik investitsiya loyihasi bo'ldi.) va O'zbekiston Respublikasining yo'lovchi vagonlarini qurish, ta'mirlash, modernizatsiya qilish va qayta jihozlashga ixtisoslashgan yagona korxonasi. "TVSRZ" AJ 2001 yil iyul oyida foydalanishga topshirilgan va 1200 dan ortiq ishchi bo'lgan yirik sanoat korxonasi hisoblanadi. Zavodning umumiy maydoni 104104 kvadrat metrni tashkil etadi. metr, shundan 64785 kvadrat metr. metr ishlab chiqarish ustaxonalarini egallaydi: avtomobilsozlik, g'ildirak va aravachalar, Kuzov, elektr jihozlari, isitish va suv ta'minoti, ichki uskunalarni ta'mirlash, bo'yash, akkumulyator, yordamchi-xarid qilish, ishlab chiqarish va xarid qilish, eksperimental, yog'ochga ishlov berish, vagon qismlarining dekorativ qoplamalarini ishlab chiqarish va olish va boshqalar. Zavod ishga tushirilishi bilan 350 dan ortiq yangi texnologik uskunalar, shu jumladan Germaniya, Gollandiya, Janubiy Koreya, Kanada, Yaponiya, Angliya va boshqa yetakchi firmalardan import qilingan 243 ta yangi texnologik uskunalar ishga tushirildi. mavjud ishlab chiqarish quvvatlari, zamonaviy uskunalar, malakali kadrlar va materiallar va butlovchi buyumlar yetkazib beruvchilar bilan yaxshi yo'lga qo'yilgan aloqalar zavodga har yili 450 dan ortiq yo'lovchi vagonlarini tiklash. 2002 yil oxirida zavod almashtirish importini ishlab chiqarishni tashkil etdi, natijada yo'lovchi vagonlarining xizmat muddatini uzaytirish bilan kapital-tiklash ta'mirlash va er-2 va er-9e seriyali elektr poyezdlarining ikkinchi hajmini kapital ta'mirlash o'zlashtirildi. Zavod tomonidan bunday yuqori ko'rsatkichlarni olish mehnat jamoasining ulkan ishi, ishlab chiqarish bazasini doimiy ravishda takomillashtirish va kengaytirish, yangi texnologiyalarni joriy etish, rentabellikni oshirish uchun yangi resurslarni qidirish orqali amalga oshiriladi. 2003 yilda 4 ta yo'lovchi vagonlari to'plangan: bitta kupe va uchta ochiq turdagi 2004 yil boshida zavod Toshkent – Samarqand yo'nalishidagi "Registon" tezkor poyezdi uchun yangi avlod 6 ta vagonning ichki uskunalarini yig'gan. 2006 yil avgust oyida zavod tomonidan Toshkent-Buxoro yo'nalishidagi Sharq tezkor poyezdi uchun yuqori qulaylikdagi viloyatlararo qatnov vagonlari uchun kupe tipidagi yo'lovchi vagonlari qayta jihozlandi. "O' Ztemiryo 'Llovchii" OAJ buyurtmasi bo 'yicha yo' lovchilar vagonlarini viloyatlararo qatnaydigan vagonlarga modernizatsiya qilish va qayta jihozlash ishlarini davom ettirib, 2008 – yilda zavod "Nasaf" tezkor poyezdi uchun Toshkent-qarshi yo 'nalishi bo' yicha mavjud "Registon" poyezdining konstruksiyasi turi bo 'yicha 7 ta kupe yo' lovchi vagonlarini yo'lovchi vagonlari uchun namunaviy konditsioner bilan modernizatsiya qildi. havo, shu jumladan dizel elektr stansiyasi va poyezd boshlig'i shtabi bilan 1 ta vagon–bar. Yuqoridagi barcha Registon, Sharq va Nasaf tezyurar poezdlari xalqaro standartlarga javob beradi va aholiga eng yuqori darajada xizmat qiladi. "TVSRZ" AJ rivojlanishining yangi bosqichi yo'lovchi vagonlari qurilishi bo'ldi. Yangi istiqbolli ishlanmalar va ilg'or texnologiyalardan foydalanish, mehnatni aniq tashkil etish korxonaga Tver vagon qurilishi zavodi bilan yangi yo'lovchi vagonlarini yig'ishni o'zlashtirishga imkon berdi.

2003 yilda 4 ta yo'lovchi vagonlari to'plangan: bitta kupe TSMK va uchta ochiq turdagi TSMO. 2009 yildan boshlab zavod 61-907 modelli konditsioner va 68-908(909) modelli o'z ishlab chiqargan aravalarni o'rnatish bilan kupe tipidagi yo'lovchi vagonlarini seriyali ishlab chiqarishni boshladi. Yo'lovchi vagoni va yo'lovchi vagonining aravachasi uchun konstruktorlik hujjatlarini ishlab chiqish bilan zavod mutaxassislari Sankt-Peterburg shahridagi "vagonlar ilmiy-innovatsion markazi "ochiq aksiyadorlik jamiyati bilan birgalikda shug'ullanishgan. Aravalarni sinovdan o'tkazish "vagonlar"NVC poligoni negizida amalga oshirildi. Vagonni sertifikatlash sinovlari umuman MDH mamlakatlari temir yo'l transporti Kengashi tomonidan vakolat berilgan temir yo'l mahsulotlari va xizmatlarini sertifikatlash bo'yicha Belarus organi tomonidan o'tkazildi, shundan so'ng zavod 2014 yilgacha 61-907 modelli konditsionerli yo'lovchi kupe vagonlarini seriyali ishlab chiqarish huquqi uchun sertifikat oldi. O 'zbekiston Respublikasida turizmni, shu jumladan temir yo' l transportida ham rivojlantirishga katta e ' tibor qaratilganligini hisobga olib, kupeyli vagon negizida zavod turistlarni tashish uchun 5 ta yuqori qulaylikdagi yangi vagon qurdi. Bular havo mikroiqlim parametrlarini individual tartibga soluvchi, ichki jihozlarni tugatish uchun zamonaviy materiallardan foydalangan holda, yo'lovchilar safari paytida qulaylik darajasini maksimal darajada oshiradigan 8 ta mahalliy vagonlardir. 2011 yilda zavod yangi loyihani amalga oshirdi – bu O'zbekistonda barcha sertifikatlash sinovlaridan muvaffaqiyatli o'tgan 54 yo'lovchiga mo'ljallangan 61-911 rusumli birinchi yo'lovchi bo'lmagan vagon qurilishi. 2011 yil 26 iyulda zavod Belarus davlat temir yo'l transporti universiteti huzuridagi temir yo'l mahsulotlari va xizmatlarini sertifikatlashtirish organidan 61-911 modelli yo'lovchi sotib olinmaydigan vagonlarni seriyali ishlab chiqarish uchun muvofiqlik sertifikatini oldi. 2012 yilda zavod mutaxassislari mustaqil ravishda loyihani ishlab chiqdilar va 48 o'rinli o'rindiqli o'rindiqli yangi yo'lovchi kupe vagonini qurdilar, Konditsionerni o'rnatish bilan birlashtirilgan isitish tizimiga ega, yangi avlod o'z-o'zidan ishlab chiqarilgan 68-921(922) rusumidagi g'ildiraksiz yangi avlod aravalari bilan disk tormozlari va texnologik xususiyatlarga ega./ soat, Rossiyaning sinov markazi tomonidan kuch va tezlik sinovlaridan muvaffaqiyatli o'tgan.

Yuqoridagi barcha yangi yo'lovchi vagonlari zavod tomonidan "O'zbekiston temir yo'llari" AJ tarkibida 2012 yil 16-17 oktyabr kunlari Ashxobod shahrida bo'lib o'tgan Hamdo'stlikka a'zo davlatlar temir yo'l transporti Kengashining 57 - yig'ilishida taqdim etildi, u erda MDH mamlakatlari temir yo'l ma'muriyatlari direksiyalari rahbarlaridan dizayn, qulaylik va yangi mahsulotlarni ijro etishning texnik darajasi yuqori baholandi. 2014 yilda zavod mutaxassislari 61-924 rusumli restoran vagonini ishlab chiqdilar va qurdilar, u sertifikatlash sinovlaridan muvaffaqiyatli o'tdi . Vagonda oddiy restoran vagoniga xos bo'lgan barcha elementlar mavjud-kesish stollari va elektr pechka bilan jihozlangan oshxona, muzlatgichlar, ovqat xonasi, bar. 2014 yilda Toshkent metropolitenining zavodimiz rahbariyatiga murojaat qilib, konstruktorlik-texnologik hujjatlarni ishlab chiqish va keyinchalik metro vagonlarining qo'rg'oshin aravalarini ishlab chiqarish masalasini ko'rib chiqish iltimosi bilan, zavod maydonlarida metro vagonlarining qo'rg'oshin tipidagi aravalarining ramkalari va ustki to'siqlarini ishlab chiqarish to'g'risida qaror qabul qilindi va o'zlashtirildi. Bundan tashqari, "TVSRZ" AJning Toshkent metropoliten bilan hamkorligi metro vagonlarini kapital - tiklash ta'mirini o'tkazish bo'yicha davom etdi va xizmat muddati 15 yilgacha uzaytirildi. Kapital ta'mirlash paytida - eski vagondan faqat tashxis qo'yilgan, ta'mirlangan va keyinchalik yangi elektr, pnevmatik uskunalar bilan to'ldirilgan korpus ramkasi qoladi, aravalarning ramkasi va presslash nurlari almashtiriladi, ichki dizayn to'liq almashtiriladi, videokuzatuv tizimlari o'rnatiladi, yong'inga qarshi va boshqalar. shisha tolali polimer bilan to'ldirilgan bosh vagonlarning old qismlariga "niqob kiyiladi" , shu bilan kvrdan keyingi poyezdlar yangilangan, zamonaviy ko'rinishga ega bo'ladi. So'nggi paytlarda O'zbekiston Respublikasida turizmni rivojlantirishga, shu jumladan temir yo'l transportida ham katta e'tibor qaratilayotganini hisobga olib, 2015 yilda zavod kupeyli vagon negizida sayyohlarni tashish uchun 5 ta yangi qulaylik vagonini qurdi. Ular to'rtta ikki kishilik kupega ega bo'lgan 8 o'rinli konditsioner vagonlardir. Ichki jihozlarni tugatish uchun zamonaviy yonmaydigan materiallar ishlatilgan. Har bir kupe individual hammom va dush bilan jihozlangan, bu yo'lovchilar safari paytida qulaylik darajasini maksimal darajada oshiradi. Ichki ichki dizaynni bezashda o'zbek milliy ijodiyoti elementlaridan foydalanilgan.

Shu yili doimiy shakllanadigan poyezd uchun 61-926 modelli yo'lovchi vagonlarini loyihalash, qurish ishlari amalga oshirildi. Ushbu tarkiblar uchun yo'lovchi vagonlari "O'ztemiryo'llovchii" AJning alohida topshirig'i bo'yicha ishlab chiqilgan va yangi "Angren-Pap"temir yo'l liniyasida foydalanish uchun mo'ljallangan. Birinchi ushbu vagonlarning namunalari elektrlashtirilgan temir yo'lni ishga tushirishda va 2016 yil 22 iyun kuni Kamchik tog'li dovoni orqali tunnel ochishda ishtirok etdi. Birinchi yo'lovchi reysi 2016 yil 27 avgustda "Angren - Pap" yangi temir yo'l liniyasi orqali "Toshkent - Andijon" yo'nalishi bo'yicha doimiy shakllanadigan poyezd edi. 61-926 rusumli yo'lovchi vagonida uchta spektakl mavjud: VIP-16 o'rin, biznes-klass-30 o'rin, ekonom - klass-yo'lovchilar uchun 47 o'rin. Vagon yo'lovchilarni, poezd xodimlarini 1520 mm magistral yo'llarda, 160 km/soat tezlikda, yo'lda 12 soatdan ko'p bo'lmagan vaqt davomida ommaviy tashish uchun mo'ljallangan. 2019 yilda nogironligi bo'lgan odamlarga alohida e'tibor qaratilganligini hisobga olib, zavod mutaxassislari tomonidan ishlab chiqilgan va sinovdan o'tgan va 2019 yil fevral oyida tr TS 001/2011 texnik reglamentining nogironlar uchun o'rindiqlari bo'lgan 61-931 modelli kupe tipidagi yo'lovchi vagoniga muvofiqlik sertifikati olingan. Vagonda nogironlar va unga hamroh bo'lgan shaxs uchun maxsus kupe mavjud. Ushbu kupelarda sog'liq uchun cheklovlar mavjud bo'lgan odamlar uchun sayohatni osonlashtirish uchun juda ko'p narsa mavjud. Nogironlar aravachasiga, nogironlar aravachasi balandligidan qat'i nazar, nogironlar aravachasidan chiqmasdan, ishlamaydigan tomondan vestibyulda joylashgan maxsus lift yordamida kirish mumkin. Favqulodda vaziyatlar uchun nogironlar uchun kupeda Explorer-ga qo'ng'iroq qilish tugmasi mavjud. Vagondagi hojatxona nogironlar uchun kupega yaqin joylashgan. Tualetga o'tish va yaqinlashish keng, aravachani haydash qulay. Hojatxonaning yonida tutqichlar mavjud, bu ham nogironlar uchun juda muhimdir. 2019 yil iyul oyida yo'lovchi yoki alohida pochta-bagaj poyezdlarida yuklarni tashish uchun yuk tashish hajmi 24 tonnagacha bo'lgan 61-928 vagonli bagaj modeli qurildi va sertifikat sinovidan o'tdi. 2019 yilda zavod mutaxassislari buyurtmasi bo'yicha 61-934 maxsus maqsadli vagonni yig'ish va sinovdan o'tkazish ishlari yakunlandi. 2020-2021 yillarda zavodda maxsus-texnik maqsadga mo'ljallangan vagonlarni yig'ish bo'yicha ishlab chiqilgan: laboratoriya-yo'l o'lchash vagoni, kontakt tarmog'ini nazorat qilish uchun laboratoriya vagoni, defektoskop vagoni, Torkometrik vagon. Ushbu vagonlar klassik kupe modellari asosida ishlab chiqariladi. Ushbu vagonlarda kupening bir qismi ham salonga, ham oshxonaga ulanadi. Qo'llanilishiga qarab, vagonlarning tashqi konstruksiyalari oddiy modellardan ko'rish oynalari, turli o'lchash aravalari, proyektorlar va videokameralar bilan farq qiladi. Ushbu laboratoriyalarning salonlari ro'yxatga olish va o'lchash kuchaytirgichlari va sanoat televizion uskunalari bilan jihozlangan. Ushbu o'lchash moslamalarining barchasi batareyalar, dizel generatorlari va rektifikatorlardan quvvatlanadi. Bundan tashqari, ularning maqsadiga qarab, ular muayyan vazifalarni bajarishga imkon beradigan maxsus o'lchash uskunalari bilan jihozlangan.

2021-2022 yillarda zavodda avtodrezina ishlab chiqildi va qurildi AS-01 uz modeli "O'zbekiston Respublikasi temir yo'llaridan texnik foydalanish qoidalari no 36, 2001g 80km/soat" tomonidan ruxsat etilgan tezlikda 1520 mm magistral temir yo'llari bo'ylab yo'lovchilarni tashish uchun mo'ljallangan. 2022-2023 yillarda poytaxt liniyalarining kengayishi va mahalliy aholining ko'payishi munosabati bilan 81-714 uz rusumli yangi dvigatelsiz oraliq metro vagoni ishlab chiqarildi va yo'lga qo'yildi. 2017 yildan boshlab zavod eksport uchun o'z yo'lovchi vagonlarini qurishni boshladi va bugungi kungacha o'z mahsulotlarini Qozog'iston, Belarus va Rossiya federatsiyalariga sotish bo'yicha hamkorlikni davom ettirmoqda. Ushbu davrda zavod tomonidan jami 40 (qirq) dan ortiq turli turdagi yo'lovchi vagonlari eksportga sotilgan. 2021 yilda zavod "Gazprom "ning qizi "Gazpromtrans" MCHJ bilan tender asosida shartnoma tuzdi. 2022 yilda zavod tomonidan maxsus maqsadli yo'lovchi tipidagi oltita vagon qurildi va Rossiya Federatsiyasi Gazpromtrans mas'uliyati cheklangan jamiyatining Yamal filialiga yetkazib berildi. Temir yo'l kompaniyasining ma'lumotlariga ko'ra, vagonlarni minus 60 daraja haroratda ishlatish mumkin. Ta'kidlanishicha, ular 17 ta yotoq uchun mo'ljallangan. Bundan tashqari, vagonlar oshxona, dush kabinalari va dizel generatorlari bilan jihozlangan. Joriy yilning may oyida "TVSRZ" AJ 8 (sakkiz) vagon ishlab chiqarish uchun "Vagonservis" AJ (Qozog'iston Respublikasi) tomonidan e'lon qilingan tenderda ishtirok etdi va g'alaba qozondi va maxsus kontingentni tashish uchun mo'ljallangan alohida topshiriq bo'yicha ishlab chiqildi. 2023 yil boshida zavod tomonidan o'zlashtirildi va maxsus kontingentni tashish uchun mo'ljallangan yo'lovchi vagonlarini eksport qilish uchun sotildi. Ichki bozorni muvaffaqiyatli o'zlashtirgan zavod tashqi iqtisodiy aloqalarni faol rivojlantirishni davom ettirmoqda va eksport uchun yo'lovchi vagonlarini ta'mirlash, qayta jihozlash va modernizatsiya qilishni taklif qilmoqda.. Zavod mavjud ta'mirlash sexlarini qayta qurish, uzellarni yig'ish uchastkalarini yaratish hisobiga import o'rnini bosuvchi mahsulotlar nomenklaturasini kengaytirish bo'yicha ish olib bormoqda. Bularning barchasi, shubhasiz, korxonaga yangi rivojlanish sur'atini beradi, sanoat salohiyatini ro'yobga chiqarish uchun keng imkoniyatlar ochadi. "Toshkent yo'lovchi vagonlarini qurish zavodi" AJ yo'lovchi vagonlarining barcha modellarini, shuningdek, bozor tomonidan talab qilinadigan turli maxsus maqsadli vagonlarni ishlab chiqarish bo'yicha ishlarni olib borish uchun barcha imkoniyatlarga ega. Toshkent zavodi bojxona Ittifoqining texnik reglamentiga muvofiqlik sertifikatiga (TR TS sertifikati) ega. Zavod Markaziy Osiyo bozorida yo'lovchi vagonlarini ta'mirlash va ishlab chiqarish sohasida ijobiy obro'ga ega. Buni Rossiya va Qozog'iston bilan yo'lovchi vagonlarini eksport qilish bo'yicha yirik shartnomalar tuzish tasdiqlaydi.